پکینگ رندوم اسپلش

برج‌ خنک کننده به لاتین (cooling Tower) از معروف‌ترین دستگاه‌های انتقال  حرارت هستند . اساس کار برج خنک کننده تماس دو فاز گاز و مایع می‌باشد که این تماس توسط پکینگها و پرکن ها و پکینگ های رندوم اسپلش و رندوم مدیا فراهم می‌شود. بیشترین کاربرد برج خنک کن در نیروگاه‌ها و صنایع پتروشیمی و همچنین برای جدا سازی ذرات معلق در درون گاز توسط مایع می‌باشد. کاهش دمای آب در نیروگاه‌ها و دیگر صنایع ضرورت دارد. تا گرمای اضافی موجود در سیستم به نحوی دفع شود. متدوال‌ترین روش، استفاده از آب سرد برای حذف این گرما اضافی است. حرارت اضافه منتقل شده به سیال سبب بالا رفتن دمای آن می‌گردد. استفاده مجدد از این سیال نیازمند دفع گرمای جذب شده در آن است. فرآیند خنک سازی مجدد آب با هوا توسط برج خنک کننده صورت می‌گیرد تا هوا انرژی و گرمای آب را گرفته و سبب کاهش دمای مایع شود.

رندوم اسپلش پلاستیکی
رندوم اسپلش پلاستیکی

برای تماس هوا با آب گرم جهت زدودن  گرمای سیال از دستگاههایی تحت عنوان برج خنک کن استفاده می‌گردد. استخر پاشنده نوع ساده سیستم خنک کاری می‌باشد.  نحوه عملکرد این نوع برج بسیار ساده است که در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم: یک استخر با پاشنده‌هایی قوی که آب را به ارتفاع چند متری از سطح استخر می افشانند. و اطراف آن به کرکره‌هایی برای جلوگیری از رانش آب به محیط خارج محدود شده است. بواسطه ساختمان و ساختار ساده هزینه ساخت نصب و نگهداری این سیستم‌ها پایین می‌باشد. در این برج خنک کننده هدر رفتن آب از طریق جریان هوا بالا است و امکان انباشتگی مواد زاید خارجی در آن زیاد می‌باشد . برای افزایش راندمان برج ها و کولینگ تاور ها از مدل ها و سایز مختلف پکینگ و پرکن ها استفاده می گردد .لذا بر اساس ظرفیت و بار حرارتی هر برج خنک کننده باید از پکینگ مناسب آن برج استفاده گردد .زیرا که اگر پکینگ رندوم اسپلش مورد نیاز به درستی انتخاب نشود . کارایی و راندمان برج بدرستی حاصل نمی گردد .

پکینگ رندوم اسپلش - رندوم پکینگ
پکینگ رندوم اسپلش برج خنک کننده

جنس پکینگ مورد استفاده نیز بسیار حایز اهمیت می باشد . لذا یک برج خنک کننده تنها با ظاهر و ظزفیت اسمی کفایت نمی کند و بایستی توسط متخصصین مجرب بهترین نوع پکینگ رندوم اسپلش و پالرینگ انتخاب گردد و سپس سایز پکینگ مناسب برج محاسبه شود تا بیشترین راندمان و کارایی با کمترین هزینه انجام گردد .

پکینگ برج خنک کننده
پکینگ برج خنک کننده

با توکل بر خدا و تلاش و کوشش فراوان هم اکنون بهترین مدل های پکینگ رندوم اسپلش و پال رینگ در زیر نظر مهندس زمان تولید می گردد و در خدمت پیشرفت و تعالی صنایع کشور به تلاش مستمر ادامه می دهیم .

www.randonsplash.ir

09906707088   مهندس زمان

تماس با رندوم اسپلش
تماس با مهندس زمان