پکینگ ، پرکن ها و تجهیزات جداسازی

 پکینگ ها ، پرکن ها و تجهیزات جداسازی  و تجهیزات فرآیندی

پکینگ های رندوم مدیا و پکینگ های رندوم اسپلش ، پکینگ های پال رینگ و سدل رینگ و کلیه پرکن ها و پکینگ های طراحی شده در فرآیند های جداسازی از جمله تجهیزیات جداسازی ، ستون_تقطیر ، برج جذب ، برج_دفع ، استخراج ، تبخیر و فیلتراسیون و همچنین برج خنک کننده مورد استفاده زیاد قرار میگیرد .

تجهیزات_جداسازی_پکینگ_رندوم_اسپلش
پکینگ رندوم اسپلش

با توجه به نوع فرآیند ، دمای عملیاتی و مواد شیمیایی مورد استفاده در برج از پکینگ های مختلف و از جنس های مختلف از جمله پکینگ رندوم اسپلش یا پالرینگ پلاستیکی ، پکینگ های پالرینگ استیل و پکینگ های راشینگ رینگ سرامیکی استفاده می گردد .

رندوم_اسپلش_سرامیکی
راشینگ رینگ سرامیکی

اغلب پکینگ ها و پرکننده ها در جنسهای مختلفی  مانند پلی پروپیلن و پلی اتیلن  ساخته می شوند . این پرکن ها در سیستم های آبی و غیر آبی قابل استفاده می باشند . این پر کن ها به دلیل سبک بودن و قابلیت تولید در شکل های مختلف و پیچیده و ایجاد افت فشار کم در برج و نیز قیمت مناسب توجه زیادی را به خود جلب کرده اند . این پر کن ها در انواع مختلفی ساخته می شوند که از مهمترین آنها میتوان intalox saddle , pall ring  telleratte اشاره کرد که  در این میان نوع pall ring  پر مصرف ترین آنها می باشد.
پکینگ پال رینگ ( flexiring ) :
برای عملیات فرآیندی نظیر برجهای تقطیر – جذب – دفع و غیره به کار می رود . از جمله عملیات عریان سازی گازها برجهای خنک کننده (CoolingTower ) – عمل جذب کردن برای کنترل بوهای مواد سمی – تهویه و هوا دهی – جداسازی و تفکیک جزئی گازها
پکینگ پال رینگ را می توان در تعدادی از فرایندها ، از جمله فرآیند های زیر استفاده کرد :
جذب CO2
SO2 ، هیدروکلراید فرآیند جذب یا دفع
جذب کلر در آب و یا caustics
جذب دی اکسید کلر
کلر خشک
سولفید هیدروژن و حذف مرکاپتان
مرطوب کردن و dehumidification
Decarbonating

پالرینگ_استیل-2 اینچ
رندوم پکینگ استیل

 

تماس با ما